Præsentationsportfolio for Thomas Riis > Blog > Studie Projekt > Procesevaluering > Procesevaluering projekt 4

Procesevaluering projekt 4

Jeg havde allerede ret omfattende erfaring med at lave hjemmesider. Så for mig har udfordringen mere været at for styr på den tavse viden jeg har.

Altså den viden der bare er lagret igennem årene som jeg tror andre har (uden de har den). Viden som jeg har fået af erfaring men som jeg har svært ved at begrunde. F.eks. var det svært at forklare at jeg i nogen tilfælde (navigations lister) anvender “class-selectorer” frem for “id-selectorer” selvom elementet kun optræder en enkelt gang på siden.

Min forklaring er at i tilfælde hvor man gerne vil styre formateringen af et element der skal have en tilstand eller evt. flere. Anvendes class attributten i stedet for id. Da et id ikke bør skifte. Det er mere logisk at en class attribut ændres frem for id attributten.

Kom også i tanke om uskrevne regler så som at man bør lave mapper til CSS, javascript o.lign. hvis man har mere end en fil af pågældende type.

Arbejdet i gruppen:
Jeg synes at vi endnu engang har fungeret rigtig godt som gruppe.

Det sværeste var at finde ud af hvordan vi skulle samarbejde om at lave en hjemmeside. Skulle vi alle kode hver vores website eller skulle vi kode et enkelt website i fællesskab?

Samtidig havde vi den udfordring at der var stor forskel på hvad vi havde af viden omkring hjemmesider.

Vi valgte at kode websiten i fællesskab – en skrev koden. Men der blev kun skrevet kode som vi alle i gruppen var enige om.

Alle i gruppen skulle forstå hvad der foregik i koden. Der var nogle af mine kode forslag som blev forkastet fordi den blev for kompliceret.

At alle i gruppen skulle forstå hvad der foregik var en god proces, som sikrede at koden blev nemmere at forstå. Samtidig fik det også mig til tænke koden mere igennem.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *