Præsentationsportfolio for Thomas Riis > Studieprojekter > 2. Semester > 3. Projekt — Lancering Flip MinoHD

Formål

Benytte viden omkring kommunikations-planlægning, visuel kommunikation og design. Med det mål at implementere et kampagnewebsite (af begrænset omfang).

Processen

Det har været en god læringsprocess.

Kommunikation:
Fik repeteret kommunikations-planlægningen. Under min foranalyse arbejdede jeg med SWOT analyse og diffentiering af Flip MinoHD og fik endnu en gang godt brug for de ”24 Spørgsmål” dog forhold jeg mig kun til 9 som gav god mening at benytte. Så jeg fik hurtigt belyst målgruppe, budskab og afsender. Kort præsentation af min foranalyse (pdf 224kb).

Interaktionsmæssigt:
Jeg fik rigtig godt styr på jQuery under dette projekt – brikkerne begynder virkelig at falde på plads. Selv arbejdet i HTML / CSS kørte helt efter min plan.

Det kom dog bag på mig at Youtube koden til at embede film i html’en ikke validerede på ”W3C validator”. Her måtte jeg søge hjælp via Google.

Jeg fandt ud af at der var flere der benyttede en anden kode til at embede Youtube film på. F.eks. http://www.garybadger.com/youtube.html her fandt jeg løsningen som jeg tilføjede til min kode.

Herefter kunne jeg lave nogle små rettelser så inden længe validerede siden fint. Ud over min egen løsning hjalp jeg også en del af de andre studerende med HTML / CSS, Flash, ActionScript og JavaScript. At hjælpe andre lærer jeg rigtig meget af og får også repeteret meget viden.

Løsningen

Jeg har fået lavet et website hvor design visuelt som funktionelt fungere godt. Jeg er meget godt tilfreds med resultatet. Rent interaktionsmæssigt består produktet af (X)HTML / CSS, JavaScript (jQuery) og ActionScript. De grafiske elementer er lavet i Photoshop, Illustrator og Flash.

Kampagne websitet / lancering af Flip MinoHD

Efter diverse kommentarer fra vejledere (ny version):

Kampagne websitet / lancering af Flip MinoHD