Præsentationsportfolio for Thomas Riis > Studieprojekter > 2. Semester > Eksamensprojekt 2. semester

I maj måned arbejdede vi hårdt med vores eksamensprojekt. Vi valgte at være på skolen når vi kunne og arbejdede målrettet med projektet. Her er opgave beskrivelsen.

Processevaluering

Som nævnt ovenfor arbejdede vi meget målrettet med projektet. Vi fik hurtigt lavet vores projekt plan i Microsoft projekt og fik den godkendt af vores vejleder. Jeg føler virkelig vi fik lavet et produkt (prototype webshop) vi kunne være stolte af.

Vi kunne være stolte af:

  • Et visuelt design som fungere godt
  • Kode i høj standard
  • Prototypen validerede mht html og css
  • Indhold/struktur, kode (scripts) og design (præsentation) er adskilt

Alle i gruppen kunne forsvare prototypen. Jeg havde selv lavet en del programmering som vi valgte ikke at tage med. Dels var det ikke nødvendig og niveauet blev for højt til at vi alle kunne forsvare det.

Her vores rapport (pdf 1,49Mb)

Her er prototypen (hjemmeside)

Eksamen

Eksamen gik helt fantastisk hele gruppen fik 12.  Jeg var selv den første der gik op – jeg fremlagde hvad vi kunne have gjort anderledes og hvad vi kunne forbedre. Samtidig fremlagde jeg en ny model som ligger sig op af de 4 p (produkt, price, place and promotion) nemlig de 4 C’er (Customer value, Cost to satisfy, Convenience for the customer, and communication). De 4 C’er er gennemtænkt af Bob Lauterborn, professor of advertising – University of North Carolina. Han mener at nuværende fokus (4 p’er) må være forkert pga 80% af de varer som introduceres til det Amerikanske marked fejler. Pointen ved de 4 C’er er at der fokuseres på kunden fremfor produktet. De 4 P’er fokusere i høj grad mere på produktet.