Præsentationsportfolio for Thomas Riis > Studieprojekter > 3. Semester > 5. projekt (eksamensprojekt) WWT

Det har været et rigtig godt projekt – bare det at det er for en virkelig organisation og vi kan gøre en forskel for nogle børn i Afrika er jo fantastisk.  Og vores største motivation har været at vores løsning blev valgt af Andrea Serner fra WWT. Dette lykkedes vores gruppe blev valgt så nu er projektet blevet ophøjet til et ”rigtigt” projekt.

Introduktion

Vi har fået til opgave at lave et website til WWT, et børnehjem for forældreløse og udsatte børn i Tanzania. Websitet skal bygges op med det formål at tiltrække nye donorer til organisationen og skabe opmærksomhed om problemet med forældreløse børn i Tanzania. WWT ønsker et website der kan henvises til, når folk vil besøge centret, og som skiller sig ud fra alle de andre organisationer der søger penge fra donorer.

Problemformulering

På baggrund af ovenstående har vi valgt følgende overordnede problemstilling.

Hvordan skaber vi en prototype af et websted der kan få personer til at donere penge til organisationen og samtidig give donorerne mulighed for at følge med i udviklingen på børnehjemmet? Løsningen skal vise de positive sider af WWTs arbejde men ikke uden at understrege alvoren i problemet som de arbejder med.

Her kan du se projektbeskrivelsen – (283 kb)

Her kan du læse vores rapport – (7,92 mb)

Her er et link til sitet under udvikling

Konklusion

Vi har fået skabt en prototype af et website for WWT, der på et internationalt plan kan være med til at øge mængden af donationer til organisationen. De besøgende har mulighed for at følge med i nyheder og fremgangen på børnehjemmet via websitet. WWT har mulighed for at henvise folk til websitet hvis de ønsker information om organisationen, og samtidigt skille sig ud fra lignende organisationer ved at ligge vægt på de positive aspekter af børnenes liv.

Vi har fået skabt en ny visuel identitet, som får dem til at fremstå som en troværdig og positiv organisation, med nyt logo og website. Vi har analyseret WWT og deres kommunikation ved hjælp af analyser som AIDA, Jan Krag’s 25 spørgsmål, Harolds Lasswell og en modificeret Lisbeth Thorlacius model. Vi har klarlagt deres målgruppe og analyseret deres eksterne og interne faktorer ved hjælp af en SWOT analyse. For at understøtte websitet, har vi opbygget en database, som er analyseret og tilpasset til WWT’s behov. Ydermere har vi oprettet en WWT Facebook gruppe, som giver folk mulighed for at “synes godt om”.

Eksamen

Vores løsning og rapport blev vel modtaget 3 i vores gruppe fik 12 (jeg fik selv 12) og som sagt blev vores løsning valgt af WWT.